_fpeti_ 2013.02.25. 00:47

Rossz blendelési súlyszám

Volt egy érdekes hiba, ami elvitt pár órát. A modelnézegetőt bütyköltem, de egy sarok körüli összes háromszögön a textúrázás rossz volt (a villa jobb ágának tövében kell keresni)
blend3.PNG

El nem tudtam képzelni, mi lehet a baja, mindenhol jó volt, csak ott nem 6 darab háromszögön az ominózus vertek körül, pedig minden háromszögnek külön vertexlistája volt. Minden adatot megnéztem, visszafejtettem a vertexbuffer adatokat, minden stimmelt, próbáltam még FVF fixed módon is előidézni a hibát, de nem sikerült. Az a nagy háromszög a csíkos textúrával annak az eredménye, hogy 2 vertex súllyal rajzoltam ki, és ettől a textúra elromlott..
Aztán kiderült, hogy ha nincsennek a vertex struktúrában a blendindex/weight adatok (2 súly +index per vertex) akkor nincs baj. De akkor miért nem rossz több helyen is a dolog? Végül átnéztem az eredeti modelt, amit kiexportáltam, és kiderült, hogy 3 súly is van néhol, de csak kettőt ír ki a konverter a végső file-ba. Ez nem magyarázza meg, miért a textúrázás romlott el, miért nem az animáció, és miért csak 1 helyen, ahol 3 súly kellett volna, de máshol is volt ilyen vertex. Kijavítva a konvertáló-bugot 3 súllyal már működik. Vertex méret, vertex adatok elhelyezkedése, vertex-deklaráció minden jó volt 2 súllyal is - ezt a progi automatikusan építi fel a model adataiból- de ha hiányzott a harmadik súly, széthúzta a textúrát. Vagy a tu vagy tv koordináta 1 volt az egész háromszögön, PIX-el is megnéztem, ott jó textcoordokat mutatott minden sarokban a vs_output-nál. Annál mélyebbre meg nem lehet menni vs/ps debugolásban. Rejtélyes, de ha megfelelő minden, akkor nem jön elő, lehet csak a régi vga-m szórakozik.

Címkék:hw-skinning textureproblem Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sortagamedev.blog.hu/api/trackback/id/tr635102642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása